Mi kell hozzá?
A recept sok helyen nem g-ban, hanem csészében adja meg az alapanyagokat, én a csészeként 2,5 dl-es bögrét használtam.

Alap:
400 g aszalt szilva beáztatva
2 csésze dió beáztatva
3 ek holland kakaópor
1 csipet só
1-2 ek kókuszreszelék, ha nem lenne elég szilárd a tészta, nekem erre nem volt szükségem.

Narancsos rész:
összesen kb 300 g mindenféle, dió, mogyoró, kesudió, földimogyoró, mandula – a Lidlben lehet venni 200 g-os magkeveréket, és még kb 100 g földimogyorót tettem hozzá
1-2 narancs kifacsart leve
1 ek még
1 kk reszelt citromhéj

Csokis rész:
1 csésze kesudió
1-2 ek kókuszolaj
3 ek kakaó
1 csésze datolya beáztatva (egy 250 g-os csomagot vettem, abból bőven jut a díszítésre is)

Amit áztatni kell, én körülbelül 30 percre áztattam be.

A hozzávalókat aprítógépben morzsásra aprítjuk. Akkor jó az állaga, ha a gépben még morzsás, de ha az ujjunkkal összenyomjuk, akkor összetapad. A kókuszreszelékkel a szilárdságot lehet beállítani, ha túl lágy lenne a tészta, akkor kell használni, egyébként elhagyható.
A masszát belenyomkodjuk egy tortaforma aljába úgy, hogy körben 4-5 cm-es pereme legyen.
A magokat aprítógépben finom morzsásra aprítjuk. Annyi narancslét teszünk hozzá, hogy egy sűrű, nem folyós masszát kapjunk (nagyon óvatosan kell adagolni, nekem nem ok kellett bele, közel sem 4-5 narancs leve, mint a receptben).
Azért nem írtam pontos mennyiségeket, mert a mandulától függ, hogy mennyi narancslét vesz fel (mennyire volt száraz, mennyi ideig áztattad…)
Ízesítheted mézzel, kevés citromlével, narancshéjjal. A kész masszát rákenjük az alapra.
A kesudiót porrá őröljük, turmixgépben simára keverjük a kakaóvajjal/kókuszolajjal és a datolyával. Ezután hozzákeverjük a kakaót és a mézet, ezt már gép nélkül, kézzel jól eldolgozzuk. Ha túl sűrű lenne, akkor kevés vizet, ha túl híg, akkor még őrölt kesudiót tegyél bele.
Ha ezzel a réteggel is elkészültünk, rátesszük a narancsos részre.

Nekem kicsit magas lett a „bekészített” perem, így hogy ne nézzen ki nagyon furcsán a torta, szépen ráhajtogattam a datolyás krémre.
Végül díszíthetjük a megmaradt magokkal.

@Andi

