Lassan főtt fokhagymás csirke citromos-bazsalikomos kuszkusszal

A csirke hozzávalói:

  • 1 kisebb csirke megtisztítva, feldarabolva 6-8 darabba
  • 1 nagy fej vöröshagyma, durvára vágva
  • 8 gerezd fokhagyma, felaprítva
  • 2-3 dl csirke alaplé
  • 2 ek liszt
  • ½ evőkanál dijoni mustár
  • ½ hüvelykujjnyi friss gyömbér, lereszelve
  • extra szűz olívaolaj
  • só, bors

A kuszkusz hozzávalói:

  • 1 nagy bögre kuszkusz
  • 10 db koktélparadicsom, félbevágva
  • 2 marék bazsalikomlevél, durvára aprítva
  • 4-6 evőkanál jó minőségű extra szűz olívaolaj

Elkészítés:

A csirkét sózom, borsozom és egy forró serpenyőben olívaolajon alaposan körbepirítom. Közben a felmelegített alaplevet kikeverem a mustárral, a liszttel, a gyömbérrel és a hagymával.

A csirkét elrendezem a lassúfőző alján és felöntöm az alaplé keverekékkel, kb. annyi kell rá, amennyi éppen ellepi.

A Crock-pot főzőedény magas fokozatán kb. 4 óráig készül. A szaftja kellemes már ebben a formában is, de lehet fokozni. Én a serpenyőt, amiben a csirkét lepirítottam, felmelegítettem, felöntöttem egy kevés fehérborral, felkapargattam, majd hozzáadtam a slow cookerben maradt szaftot és lassan rotyogtatva kicsit besűrítettem.

Közben az egy bögre kuszkuszt felöntöttem két bögre forrásban lévő vízzel, megsóztam, majd lefedve hagytam, míg teljesen fel nem szívta a folyadékot, kb. 15 perc alatt. Az olívaolajat vegyítettem a bazsalikommal és egy nagy citrom levével, és ezzel kevertem el a villával fellazított kuszkuszt.

http://gyomber.hu/lassan-fott-fokhagymas-csirke-bazsalikomos-citromos-kuszkusszal/

